Werken aan klinisch assessment

16-02-2012 12:07

Werken aan klinisch  assessment


Voordat we met deze opdracht begonnen, wist ik in eerste instantie niet wat ik van het klinisch assessment moest verwachten. Ook na het lezen van de kaart kon ik mij niet echt bedenken wat we voor deze opdracht zouden moeten doen. Des te erger dat ik die dag niet bij de uitleg kon zijn vanwege de vredesdag die ik samen met twee andere studenten had georganiseerd. Gelukkig hadden we van tevoren een groepje gemaakt en wisten deze dames ons de dag na de vredesdag super uit te leggen wat de bedoeling was van het klinisch assessment.

Ik heb van deze opdracht enorm veel geleerd. Wat ik van deze opdracht ten eerste geleerd heb, is dat het fijn is als je kunt samenwerken met mensen die net zo gemotiveerd zijn als dat jijzelf bent en die van aanpakken weten. Door goed te overleggen hadden we de opdrachten binnen twee dagen af. Ik heb deze opdracht gemerkt dat ik liever met meerdere mensen aan een opdracht 

Ik vond de opdrachten die we bij het klinisch assessment kregen een goede oefening voor later. Opdrachten als: orden de klassenmap of bereid een gesprek met de ouders voor, liet mij echt nadenken over hoe ik later mijn klassenmap zou willen ordenen en hoe ik een gesprek met deze ouders zou willen voeren. Het liet me nadenken over mijn leerkracht handelen. Deze opdracht liet mij kijken naar mijn positieve punten, maar ook aan de punten waar ik nog aan kan werken. De creativiteit die de dames in mijn groepje hadden, is iets waar ik nog aan wil werken voor later. Dit is namelijk altijd handig als je voor de klas staat.

Ik vond dat er bij deze opdracht voornamelijk werd gekeken naar de mening van de leerkracht op de kinderen. Ik had het interessant gevonden om ook de mening van de leerlingen te lezen. We hebben in de literatuurboeken gelezen dat kinderen goed kunnen verwoorden wat goed bij hen gaat en waar ze nog moeite mee hebben. Als we dit ook bij de klassenmap hadden gekregen, had ik dit een nog betere opdracht gevonden dan hij al was. Zonder te slijmen vond ik deze opdracht een van de betere opdrachten die we voor de PABO hebben moeten doen. Ik heb echt het gevoel dat we een opdracht hebben gemaakt, waar we later ook nog wat aan hebben als we voor de klas staan.

 

Terug

Doorzoek de website

© 2012 Alle rechten voorbehouden.